Comarch ERP Optima

Funkcjonalność programu
Comarch ERP Optima

Kasa/Bank

Moduł Kasa/Bank programu Comarch ERP Optima umożliwia:

  • Przyjmowanie dowolnej formy płatności
  • Prowadzenie nieograniczonej ilości rachunków bankowych (również w walutach) i kas
  • Rozliczanie dokumentów w wielu walutach
  • Tworzenie automatycznie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w innych walutach
  • Seryjne rozliczanie dokumentów znajdujących się w preliminarzu lub dla wielu dokumentów
  • Generowanie kompensat i not odsetkowych oraz ponagleń zapłaty
    Zaciąganie danych z banku oraz wymianę danych zarówno w formie eksportu jak i importu przelewów, a także wymianę danych z bankiem poprzez webserwis 

Moduł Kasa/Bank Plus Comarch Optima umożliwia również:

  • Rozliczanie delegacji zagranicznych i krajowych
  • Tworzenie zaawansowanej listy blokad i uprawnień dla użytkowników
  • Prowadzenie magazynu walut
Zachęcamy do bezpłatnego testowania programu Comarch Optima demo.
Kasa/Bank Optima
faktury comarch optima

Faktury

Moduł Faktury Comarch ERP Optima odpowiada na podstawową potrzebę polskich przedsiębiorców czyli wystawianie różnorodnych faktur. Pełna integracja z innymi modułami programu Comarch Optima pozwala na pełny przepływ danych do innych obszarów firmy np. magazynu czy księgowości

Moduł faktury programu Comarch Optima Faktury pozwala na:

  1. Tworzenie rejestru kontrahentów i usług
  2. Wystawienie faktur sprzedaży i zakupu
    realizację transakcji w PLN oraz walutach obcych
  3. Fiskalizację sprzedaży dla osób fizycznych,
  4. Obsługę transakcji w złotówkach i w walutach obcych,
  5. Tworzenie dokumentów korygujących (korekty: wartościowe/cenowe, ilościowe, danych, VAT, zbiorczych lub rabatowych albo kursu walut),
  6. Sprzedaż/zakup ze różnorodnymi formami płatności (gotówka, przelew, kompensata)

Moduł Faktury w wersji dla biur rachunkowych pozwala na wystawianie faktur dla nieograniczonej liczby podmiotów gospodarczych. Zapraszamy do przetestowania tego modułu w demo programu Optima.

Handel i Handel Plus

Moduł Handel programu Comarch ERP Optima wspiera sprzedaż oraz kompleksowe zarządzanie magazynem i produktami. Jego funkcjonalność zawiera nie tylko funkcjonalność modułu Faktury ale również wiele innych rozwiązań przyśpieszających pracę magazynu, zarządzanie nim oraz procesy logistyczne

Najważniejsza funkcjonalność modułu Handel:

  1. Dowolne definiowanie wyglądu faktur i innych dokumentów magazynowych
  2. Wystawianie praktycznie wszystkich możliwych dokumentów na magazynie
  3. Prowadzenie nieograniczonej liczby magazynów
  4. Współpraca z kasami fiskalnymi oraz drukarkami fiskalnymi, kolektorami danych, terminalami płatniczymi, czytnikami kodów i drukarkami etykiet,
  5. Kompletację produktów,
  6. Realizację pełnej inwentaryzacji produktów (również za pomocą bezpłatnej aplikacji mobilnej)
  7. Dowolne definiowanie metody rozliczania magazynu (FIFO, LIFO, AVCO),
  8. Współpraca z aplikacją mobilną dla przedstawicieli handlowych oraz e-sklepem,
  9. Obrót opakowań kaucjonowanych,
  10. Tworzenie deklaracji Intrastat
  11. Weryfikacja kontrahentów w KRD,
  12. Integracja i wysyłka towarów kurierami np. DHL, Poczta Polska, DPD, Sendit

Moduł Handel Plus programu Comarch Optima Handel Plus pozwala na:

  • Oznaczanie i wydawanie towarów z różnych partii oraz dostaw
  • Wystawianie paragonów oraz faktur sprzedaży/zakupu na towary z różnych magazynów
Umów się z nami na bezpłatne spotkanie i prezentację możliwości programu Comarch ERP Optima we Wrocławiu.
Możesz również samodzielnie pobrać i testować przez 60 dni za darmo Comarch Optima w wersji demo.
ksiegowość optima

Księga Podatkowa

Program Comarch ERP Optima obsługuje każdą formę prowadzenia księgowości począwszy – od ryczałtu poprzez książkę przychodów i rozchodów (KPiR), aż po księgowość kontową czyli tzw. Pełną księgowość. Program Comarch Optima jest zawsze na bieżąco dostosowywany do obowiązujących przepisów prawa dzięki czemu księgowy nie musi się niczego obawiać bo wszystkie jego czynności zawsze będą zgodne z prawem.

Moduł Księga Podatkowa Comarch Optima daje możliwość:

  • Wprowadzania dokumentów do rejestrów vatowskich, ich księgowanie oraz prowadzenie ewidencji dodatkowej,
  • Tworzenie zapisów w księdze przychodów i rozchodów,
  • Prowadzenie ewidencji ryczałtowej,
  • Ewidencję wynagrodzeń
  • Tworzenie spisów z natury,
  • Rozliczanie przebiegów pojazdów,
  • Rozliczanie VAT zarówno na zasadach ogólnych jak i metodą kasową,
  • Sporządzenie deklaracji podatkowych oraz wysyłkę do systemu e-Deklaracje np. deklaracje VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-8, VAT-9M, VAT-27
  • Tworzenie i wysyłanie do US plików JPK (Jednolity Plik Kontrolny): VAT, PKPiR, EWP, KR, WB, FA, MAG);
  • Naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36/PIT-36L lub PIT-28 oraz obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
  • Obsługa mechanizmu split payment
Całość funkcjonalności tego i innych modułów możecie przetestować pobraniu Comarch Optima demo. Zobacz też jakie są ceny poszczególnych modułów tego programu klikając tutaj: Comarch Optima cennik.

Księga Handlowa i Księga Handlowa Plus

Innym typem księgowości jest tzw. Pełna księgowość, którą muszą prowadzić firmy przekraczające pewien pułap obrotów rocznych bądź takie podmioty, które posiadają konkretną formę prawną np. sp. z o.o. albo stowarzyszenia.

Moduł Księga Handlowa programu Comarch Optima świetnie sprawdza się w prowadzeniu tego typu księgowości.
Posiada następujące możliwości:

  1. Kreowanie okresów obrachunkowych firmy,
  2. Księgowanie do pojedynczych lub wielu różnych dzienników,
  3. Przygotowanie planu kont o wielu poziomach oraz możliwość wykorzystania funkcji grup kont,
  4. Tworzenie zestawienia sald i obrotów za dowolne okresy oraz księgowań okresowych
  5. Automatyczne księgowanie dokumentów oraz deklaracji za pomocą schematów księgowych
    naliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8, a także obliczanie i wysyłka elektronicznie deklaracji rocznych,
  6. Stworzenie bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego
  7. Predekretację dokumentów,
  8. Prowadzenie pełnej ewidencji VAT, wydruk konkretnych deklaracji np. VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27, a następnie ich wysyłka elektroniczna do systemu e-Deklaracji,
  9. Rozliczanie podatku VAT zarówno na zasadach ogólnych jak i metodą kasową
  10. Automatyczne rozliczanie przelewów bankowych przy imporcie,
  11. Obsługa mechanizmu split payment w programie
  12. Stworzenie i wysyłka plików JPK z każdego koniecznego obszaru,
  13. Oddzielna ewidencja dokumentów, które nie są FV np. zlecenia, polisy ubezpieczeniowe czy dowody wewnętrzne,
  14. Generowanie najważniejszych zestawień księgowych np. RZiS, bilans firmy czy przepływy środków pieniężnych itd.
  15. Księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów programu Comarch ERP Optima , np. list płac z modułu Płace i Kadry lub z modułu Środki Trwałe,
  16. Import lub eksport plików poprzez pracę rozproszoną oraz automatyczną internetową wymianę dokumentów co ma duże znaczenie w pracy biura rachunkowego

Moduł Księga Handlowa Plus Comarch ERP Optima dodatkowo pozwala na:

  • Tworzenie kont walutowych oraz księgowania na nie,
  • Automatyczne księgowanie schematami księgowymi na konta walutowe,
  • Przegląd obrotów i sald zarówno w walucie systemowej jak i walucie obcej,
  • Generowanie przeszacowania walut.

Jeśli chcesz poznać pełnię możliwości modułu Księga Handlowa lub Księga Handlowa Plus pobierz i przetestuj za darmo Comarch ERP Optima w wersji demonstracyjnej lub umów się bezpośrednio z nami na spotkanie/prezentację modułów księgowych Comarch Optima. Wrocław – w tym mieście posiadamy biuro ale możemy też umówić się z Tobą w Twojej siedzibie.

 

Płace i Kadry oraz Płace i Kadry Plus

Jeśli obsługujesz sprawy płacowo-kadrowe pracowników w przedsiębiorstwie to doskonale wiesz, że wymaga to ciągłego obserwowania zmieniających się przepisów prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych.

Moduł Płace i Kadry programu Comarch ERP Optima jest zawsze na bieżąco dostosowywany do pojawiających się zmian i aktualizowany. Dzięki temu Twoja praca z programem jest zawsze bezpieczna i zgodna z przepisami. W bardzo wydajny sposób wspiera obsługę kadrowo-płacową przedsiębiorstwa. Praca kadrowego staje się zautomatyzowana. Dodatkowo moduł ten jest zintegrowany zarówno z programem Płatnik jak również z systemem e-Deklaracje dzięki czemu masz możliwość automatycznego wysyłania deklaracji podatkowych do Urzędu Skarbowego.

A jakie jeszcze możliwości funkcjonalne daje ten moduł?

  1. Elektroniczna teczka pracownika (E-Teczka),
  2. Ewidencja pracowników z opcją odnotowania przebiegu zatrudnienia, w firmie i poza nią,
  3. Kontrolowanie limitów urlopów wypoczynkowych dla pracowników tymczasowych albo podejmujących pierwszą pracę w ten sposób aby należny urlop można było wykorzystać dopiero po upływie miesiąca pracy,
  4. Rozliczanie wypłat z uwzględnieniem czasu pracy i nieobecności, czasu pracy, dodatków oraz akordów,
  5. Import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, np. danych dotyczących planu pracy, informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, aktualnych danych kadrowych, czasu przepracowanego oraz nieobecności,
  6. Kontrola limitu 182/270 dni dla zwolnienia L4 w obrębie danego okresu zasiłkowego,
  7. Przygotowanie struktury podległościowej, która ułatwia zarządzanie kadrami w programie Comarch Optima oraz w aplikacji Comarch ERP HRM,
  8. Importowanie danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik,
  9. Zaciąganie e-zwolnień lekarskich,
  10. Kontrolowanie wykorzystania limitów nieobecności przez pracownika, np. urlopu wypoczynkowego,
  11. Indywidualne plany pracy oraz rejestracja obecności
    kontrolę limitu dni w roku dla zasiłku opiekuńczego,
  12. Wybranie metody rejestracji czasu pracy pracowników,
  13. Rozliczanie nieobecności związanych z rodzicielstwem w połączeniu z pracą na część etatu,
  14. Ewidencja i rozliczenie czasu pracy w godzinach nocnych oraz nadliczbowych,
  15. Dzielenie wypłat pracowniczych na wypłatę przelewem na konto lub/i gotówką,
  16. Automatyczne wyliczanie podstawy składek emerytalno-rentowych dla pracowników przebywających na urlopach wychowawczych,
  17. Rozliczanie bardzo różnorodnych umów cywilnoprawnych np. zawieranych z cudzoziemcami czy godzinowych
  18. Określanie niestandardowych składników wypłat oraz nieobecności,
  19. Powiązanie umów cywilnoprawnych i dodatków z listami płac, dzięki czemu możliwe jest ich automatyczne naliczanie na wybranych listach płac,
  20. Naliczanie i wydruk deklaracji podatkowych zgodnych z obowiązującymi wzorami formularzy,
  21. Wysyłanie deklaracji podatkowych do systemu e-Deklaracje,
  22. Przygotowanie i wysyłka formularzy zgłoszeniowych oraz deklaracji rozliczeń ZUS do Płatnika dla pracowników i właścicieli wraz z załącznikami.
To tylko część możliwości tego modułu. Aby poznać pełnię opcji i funkcjonalności skontaktuj się nami lub samodzielnie pobierz i testuj Comarch ERP Optima demo.
 

Znacznie większe możliwości w zakresie obsługi kadrowo-płacowej daje moduł Płace i Kadry Plus. Najlepiej sprawdzi się on w większych firmach, zatrudniających kilkuset pracowników.

Moduł ten pozwala między innymi na:

  • Tworzenie struktury organizacyjnej, która umożliwia na przypisywanie zatrudnionych do konkretnych wydziałów firmy,
  • Realizowanie operacji dla dużej liczby pracowników jednocześnie np. dodawanie nieobecności, naliczanie limitów nieobecności, wstawianie dni w czasie lub planie pracy albo seryjna wypłata dodatków,
  • Obsługa i kontrolowanie potrąceń alimentacyjnych i komorniczych,
  • Obsługę kas zapomogowo-pożyczkowych: przydzielanie zapomóg, rejestracja składek, przynależność do PKZP, udzielanie pożyczek i opracowywanie harmonogramów spłat, raporty, udzielanie zatrudnionemu pożyczek uzupełniających
  • Możliwość zaciągania informacji z czytników RCP o przepracowanym czasie  pracy,
  • Możliwość łączenia listy płac z konkretnym wydziałem,
  • Obsługa płacowo-kadrowa dla zatrudnionych na wielu etatach,
  • Naliczanie pensji dla pracowników delegowanych do pracy za granicą oraz pracowników tymczasowych,
  • Określanie dowolnej ilości atrybutów czyli cech, za pomocą których można opisywać pracowników,
  • Rozliczanie nadgodzin w okresie rozliczeniowym dłuższym niż 1 miesiąc, w tym rozdzielenie nadgodzin dobowych i średniotygodniowych oraz ewidencjonowanie odbioru czasu wolnego za nadgodziny,
  • Zautomatyzowane okresowe naliczanie składowych pensji,
  • Opcja odnotowywania w kalendarzu dowolnej liczby wejść i wyjść w trakcie dnia,
  • Opis analityczny dla poszczególnych składników pensji,

 

Moduł CRM

Moduł CRM programu COMARCH ERP OPTIMA wspomaga pracę działu handlowego poprzez
możliwość rejestracji zadań i kontaktów z kontrahentem. Dodatkowo pozwala na generowanie zadań
i akcji dla kierowników oraz zespołu sprzedażowego. Dzięki wbudowanemu terminarzowi umożliwia
graficzny podgląd zaplanowanych działań. W module CRM istnieje możliwość podpinania
dokumentów wygenerowanych w programie Comarch ERP OPTIMA lub ich utworzenia bezpośrednio
z modułu.

Funkcje modułu CRM:

– tworzenie zadań z możliwością przekierownia na pracowników
– rejestrowanie kontaktów z klientami
– możliwość tworzenia ofert handlowych
– możliwość generowania faktur cyklicznych
– obsługa firmowej skrzynki e-mail

Dodatkowe funkcje w module CRM PLUS:

– możliwość prowadzenia procesu windykacji
– możliwość wysyłania poprzez e-mail lub w formie SMS ponagleń zapłaty
– automatyzacja procesu windykacji i generowanie zadań z tym związanych

Comarch Optima Wrocław - umów bezpłatną prezentację lub spotkanie